افزایش ۵۰ درصدی سرمایه ایران ترانسفو

افزایش ۵۰ درصدی سرمایه ایران ترانسفو

میهن نیوز-مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفوگفت:با برنامه ریزی و تلاش همکاران ،در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت محقق شد.

به گزارش خبرنگار میهن نیوز، دکتر مهدی صادقی نیارکی در نشست صمیمی و هم اندیشی با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار افزود: افزایش سرمایه ۵۰ درصدی موفقیتی بود که تقریباً حدود دو سال در حوزه سهامداری باقی مانده بود و با هماهنگی و همکاری همه سهامداران گروه صنعتی ایران ترانسفو به نتیجه رسید که در نتیجه ارتقای شاخص های مالی گروه صنعتی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از ۶ ماه از سال مالی شرکت‌های تابعه و ۴ ماه از شرکت اصلی ، رشد ۱۰ درصدی تولید همگن انواع ترانسفورماتور را شاهد بودیم افزود: در طول برنامه ششم و هفتم توسعه رشد ۸ درصدی را برای اقتصاد کشور اعلام کردند که در برنامه هفتم توسعه رشد ۸ درصدی را برای کل بخش‌های اقتصادی تنظیم کردند و رشد اقتصادی ۱۳ و نیم درصد برای بخش معدن و هشت و نیم درصد برای بخش صنعت در نظر گرفته شد که در این راستا گروه صنعتی ایران ترانسفو در شش ماه از سال مالی شرکت‌های تابعه و ۴ ماه از سال مالی شرکت اصلی را با رشد ۱۰ درصدی در تولید ترانسفورماتور به صورت همگن محقق سازد.

صادقی نیارکی ادامه داد: رشد ۳۰ درصدی فروش مقداری را در این ۶ ماه محقق کردیم که از ۷۰۰۰ مگاو ولت آمپر به بیش از ۹۰۰۰ مگاولت آمپر رسید.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو تصریح کرد: همچنین رشد ۲۱ درصدی فروش داخلی و ۱۵۳ درصدی فروش صادراتی که در مجموع رشد ۱۲۴ درصدی فروش کل را شامل میشود از دیگر دستاوردهای شرکت بوده است.

وی ادامه داد: از ۹۱۷ میلیارد تومان فروش در شرکت اصلی در مدت زمان ۴ ماه به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده ایم و در مجموع شرکت‌های گروه و شرکت اصلی به یک رشد ۷۳ درصدی دست یافته ایم و همچنین در فروش صادراتی نیز رشد ۱۲۱ درصدی محقق شد که مجموعاً رشد ۸۱ درصدی در کل فروش گروه به صورت ترکیبی اتفاق افتاده است.

صادقی نیارکی تصریح کرد:با توجه به کار دانشی که در مجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو اتفاق افتاده خوشبختانه رکورد های جدید صنعتی شکل گرفته که برای اولین بار در مدت ۶ ماه ترانس ۵۰۰مگاولت آمپر تولید شد که حداقل زمان برای تولید این ترانس ۹ماه است.

وی گفت:این ترانس در پست سعادت آباد تهران نصب و راه‌اندازی شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد امروز تهران بزرگ بیشتر مشمول قطعی و محدودیت در برق می شدند.

این مدیر صنعتی ادامه داد: در زمان حاضر خوشبختانه ترانس دوم و سوم نیز که ۵۰۰مگاولت آمپر می باشدتولید شده ودر مرحله تست قراردارد و انشالله در سوهانک نصب خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت های این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی، گفت: صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتورها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ از جمله مزایای این دستگاه است.

صادقی نیارکی در پاسخ به سوال خبرنگار میهن نیوز در مورد طلب از دولت با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد ریال از دولت طلب داریم، افزود: اگر چه در زمان حاضر همه چیز به صورت نقدی است اما سیاست این شرکت تلاش برای جلوگیری از افزایش بدهی دولت به بیش از این مبلغ به ایران ترانسفو است و امیدواریم با همراهی و همگامی وزارت نیرو و شرکت توانیر در بازه زمانی کوتاه مطالبات خود را دریافت کنیم.

وی با اشاره به سیاست شرکت مبنی بر تولید، فروش و ایجاد نقدینگی، گفت: ما توانستیم طی یک ماه گذشته قریب بر ۸۰ درصد محصولاتمان را توسط شرکت بازرگانی خود به فروش برسانیم که این یک جهش و رکورد عالی برای افزایش نقدینگی در شرکت بوده است.

 

Share this post