زنجان سومین استان امن در وقوع جرائم به شمار می‌رود

زنجان سومین استان امن در وقوع جرائم به شمار می‌رود

میهن نیوز- معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه زنجان سومین استان امن در وقوع جرائم به شمار می‌رود افزود: کاهش ۱۶ درصدی جرائم بزرگ استان زنجان طی نیمه نخست امسال در حوزه سرقت های مهم شامل سرقت خودرو،‌ موتورسیکلت، منزل و سرقت های خرد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته نشانگر امن بودن استان است که در این خصوص آمارها نشان می دهد زنجان سومین استان امن در وقوع جرائم به شمار می‌رود.

به گزارش میهن نیوز،سرهنگ عباس حسنی، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:در ۶ماهه اول سال به صورت میانگین ۲ هزار و ۷۰۰ مورد تماس‌ از سوی شهروندان با پلیس ۱۱۰ گرفته شده که یک سوم آنها منجر به عملیاتی می گردد.
وی با تاکید بر اینکه پلیس در دو حوزه وارد عملیات می‌شود تصریح کرد: پلیس در زمینه جرمی که مشهود باشد و بر اساس تکلیفی که قانون برایش مشخص کرده تحت عنوان ضابط قضایی وارد عمل شده و رسیدگی می نماید.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید کرد: بیش از یک‌چهارم و کمتر از یک‌سوم تماس‌ها با مرکز ۱۱۰ منجر به انجام عملیات می‌شود و بقیه تماس‌ها به دلیل عدم آشنایی شهروندان با مسایل حقوقی صورت می گیرد.
حسنی با تاکید بر اینکه برخی از تماس‌ها با مرکز ۱۱۰ منجر به انجام ماموریت نمی‌شود، ادامه داد: بخش اعظم تماس‌ها با این مرکز راهنمایی و ارشادی است.
وی با اشاره بر اینکه همه تماس‌ها در سطح استان با مرکز ۱۱۰، درمرکز زنجان پاسخ داده می‌شود افزود: پلیس ۱۱۰ برای هدایت و نظارت مطلوب شهروندان به صورت متمرکز در استان عمل می‌نماید تا عملیات‌های محول شده به نحو مطلوبی نظارت واجرایی گردد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *