کاهش ۴درصدی فوتی‌های سوانح رانندگی در زنجان

کاهش ۴درصدی فوتی‌های سوانح رانندگی در زنجان

میهن نیوز-رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان زنجان از کاهش ۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در ۶ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: آمار مصدومان این حوادث هم در بازه زمانی مدنظر ۸۸ درصد کاهش‌ یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی میهن نیوز،سرهنگ سید حبیب موسوی، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس تعریف، ترافیک بر سه پایه ی ، آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات استوار است اظهار کرد: آموزش و مهندسی ترافیک از وظایف این نیرو نیست اما به‌اجبار انجام می‌دهد.
وی از کاهش ۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در ۶ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: آمار مصدومان این حوادث هم در بازه زمانی مدنظر ۸۸ درصد کاهش‌یافته است.
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان زنجان با بیان اینکه آمار تصادفات خسارت در سال جاری ۳۶ درصد افزایش‌یافته است، ادامه داد: گران‌بودن قطعات و افت قیمت‌ها، منجر به کشیده‌شدن کروکی‌ها در اغلب سوانح رانندگی می‌شود.
موسوی به افزایش ۱۴ درصدی توقیف خودروهای شوتی‌سوار از آغاز سال جاری تاکنون اشاره و تصریح کرد: توقیف خودروهای فاقد پلاک ۶۴ درصد و رانندگان فاقد گواهینامه هم در این بازه زمانی ۲۸ درصد افزایش‌یافته است.
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان زنجان ادامه داد: از آغاز سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و مجتمع‌های مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.
وی به افزایش ۱۴ درصدی صدور گواهینامه آسان برای موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: صدور این گواهینامه یک‌روزه انجام می‌شود.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *