اوقات فراغت تنها پرکردن وقت نیست

دکتر رفیعی

 اوقات فراغت تنها پرکردن وقت نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:‌ 

 اوقات فراغت تنها پرکردن وقت نیست، بلکه باید نگاه فرصت محور، هدفمند و حداکثری نسبت به این مقوله داشت

آوای میهن نیوز_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه اوقات فراغت انجام شده ولی کافی نیست افزود:‌ برای غنی سازی اوقات فراغت باید هماهنگی بین دستگاهی به ویژه در رویکردها، اهداف و نیز بهره وری مناسب از امکانات بخشهای مختلف باشد .

 ابوالفضل رفیعی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان یادآور شد: تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی باید جزو اهداف اصلی تمام برنامه‌ها باشد و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رفیعی بر لزوم جذب جوانان به کارهای گروهی و مشارکتی تاکید کرد و گفت: تقویت حس مسئولیت پذیری و افزایش اعتماد به نفس نیز بایستی از نتایج مورد انتظار برنامه های اوقات فراغت جوانان باشد.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف و برنامه‌های اوقات فراغت ، تعریف بسته ای متنوع جهت تامین مجموعه ای از علاقه‌مندی ها، مناسب خواهد بود، گفت: در مجموع باید این برنامه ها متمرکز بر تقویت فعالیت های گروهی و جمعی در تابستان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان یادآور شد: باید همه دستگاه‌ها با هر ظرفیت و امکاناتی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان همکاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ، فعالیت گروهی و برگزاری اجتماعات را بسیار مهم خواند و گفت :

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور و اردوهای یک روزه در برنامه‌های اوقات فراغت مفید است و این برنامه ها زمانی که بر اساس برنامه و هدفمند پیش رود تاثیر بسزایی در نوع نگاه و مسیر زندگی جوانان دارد.

رفیعی افزود: موضوع ازدواج نیازمند مداخله جدی است چرا که آمار استان نسبت به مدت مشابه قدری کاهش داشته لذا در حوزه ترویج و زمینه سازی برای ازدواج جوانان باید بیش از پیش تلاش شود و این موضوع باید پژوهش و آسیب شناسی شده و راهکارهای عملیاتی و اجرایی مناسب ارائه شود.

وی تاکید کرد: در بحث ازدواج جوانان ، نیازمند اقدامات فرهنگی ، اقناعی و حمایتی هستیم.

Share this post