بازرسی به دنبال مچ گیری نیست

بازرسی به دنبال مچ گیری نیست

میهن نیوز- مدیر کل بازرسی استان زنجان با تاکید بر اینکه بازرسی به دنبال پیشگیری است نه مچ گیری، گفت: در این راستا اداره کل به سوء جریان‌هایی وارد شده و با ارائه گزارش‌های هشدارگونه از وقوع جرم و تخلفات احتمالی و آسیب به بیت‌المال پیشگیری کرده است.

سجاد ده ده جانی امروز (چهارشنبه)در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح وظایف سازمان بازرسی تصریح کرد:نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری سازمانی بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.
بازرس کل استان زنجان به ورود این اداره کل به ۲۲۱ مورد سوء‌ جریان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد این موارد در سال جاری ۱۰۶ مورد بود.
وی به ارائه ۵۵۰ پیشنهاد لازم‌الاجرا در سال گذشته و صدور آرای قطعی نیز اشاره و ادامه داد: در این باره ۲۳ مورد حکم محکومیت کیفری صادر شده که شامل اختلاس و ارتشاء، تحصیل مال نامشروع، اخلال در نظام اقتصادی و … بوده است.
این مسوول اظهار کرد: پیشنهادات اداره کل با توجه به کارشناسان مجربی که دارد لازم‌الاجرا و به مثابه آرای احکام قضایی است و اگر اجرا نشود مشمول مجازات خواهد شد.
ده ده جانی تعداد محکومان کیفری سال ۱۴۰۳ را ۶ نفر اعلام و تصریح کرد: در این راستا ۴۳ مورد محکومیت اداری،اخطار، توبیخ بدون درج و با درج در پرونده، اخراج از دستگاه اجرایی، انفصال دائم و موقت از دستگاه اجرایی و … بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۴۵فقره قرداد در شرکت شهرک های صنعتی خلع ید شد اظهار کرد: عده ای یک سری اراضی را از شرکت شهرک‌های صنعتی با عنوان ایجاد فضای کسب و کار دریافت می کنند که بعداً مشخص می شود که آجر رو آجر نگذاشته اند ویا پشت پرده به صورت وکالتی فروخته اند که بازرسی ورود کرد و نزدیک به ۴۵ فقره قرارداد فسخ شد و در این زمینه حدود ۱۲۵ هزار متر مربع خلع ید شد.
بازرس کل استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی یکی از روستاها به مردم بازگردانده شد افزود:در این زمینه با تجمع و درخواست روستاییان، اداره کل بازرسی مورد درخواستی را بررسی کرد و منابع طبیعی نیز پذیرفت که اشتباهی صورت گرفته که قرار شد سند به نام کشاورزان صادر شود و در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با تاکید بر نقش گزارش‌ها و شکایات وصولی از مردم در پیگیری امور اظهار داشت: آمار این اطلاعیه‌ها در سال جاری یک هزار و ۵۷۰ مورد بوده که یک هزار و ۴۱۹ مورد تعیین تکلیف و ۸۹ پرونده هم در مرحله جاری است.
ده ده جانی بیشترین آمار پرونده‌ها را در بازرسی مربوط به شهرداری ها و علوم پزشکی اعلام کرد و گفت: موضوع استخدام آموزش و پرورش هم شاکی زیاد دارد که ورود خواهد شد.
بازرس کل استان زنجان تاکید کرد: میزان تخلفات در استان نسبت به دیگر استان‌ها بسیار پایین و حتی یک صدم هم نیست.
وی با تشریح اقدامات بازرسی استان در حوزه اراضی و املاک گفت: در این راستا با صدور اسناد مالکیتی و تک برگ و همچنین اخذ سند مالکیت و یا اصلاح اسناد مالکیتی از تغییرات کاربری جلوگیری شده و از اراضی ملی رفع تصرف و خلع ید شده که ۴ هکتار از این زمین‌ها در داخل شهرها بوده است.
ده ده جانی به فعالیت تعداد زیادی معدن در استان و لزوم اخذ یک درصد حقوق و معادن به نفع مناطق مد نظر اشاره و تاکید کرد: طبق آخرین اخبار ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در این راستا وصول و مبلغ قابل توجهی هم با همت اداره کل صمت تعیین تکلیف شده است.
بازرس کل استان زنجان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی معوق و همچنین اخذ عوارض آلایندگی از کارخانه‌ها را از دیگر موارد رسیدگی شده اعلام کرد و گفت: مبالغ مد نظر در پرونده‌های تشکیل شده اخذ شده و یا اخذ خواهد شد کما اینکه با ورود بازرسی ۲۱۷ میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز نقد شد و یا اینکه ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانک ملت از محل تسهیلات ارائه شده وصول شد.
وی به مسدود کردن حلقه چاه های غیر مجاز نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۷۹ حلقه پروانه چاه اصلاح و تعدیل شده که الزام کردیم آب منطقه‌ای کنتور هوشمند نصب نماید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *