برگزاری رزمایش پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق زنجان

برگزاری رزمایش پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق زنجان

تاریخ انتشا: ۱ مهرماه۱۴۰۳

میهن نیوز- ​رزمایش پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق استان زنجان به همت دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان و حضور اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی امورهای برق سطح استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، پیام جوادی، مدیرعامل این شرکت در آیین آغازین رزمایش پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق با اشاره به اهمیت پایداری برق مشترکان به عنوان یکی از اهداف اصلی شرکت توزیع نیروی برق گفت: سرقت تجهیزات شبکه های توزیع برق و ناترازی انرژی از مهمترین چالش های شرکت توزیع در پیک تابستان بوده و قسمت عمده تلفات غیر فنی شبکه مصرف غیر مجاز و سرقت تجهیزات شبکه های برق می‌باشد که علاوه بر خسارت مادی به اموال عمومی موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان برق و بروز خاموشی می‌شود.

جوادی افزود: سرقت های کابل شبکه های برق مشکلات زیادی را فراهم کرده است که علاوه بر خسارت به شرکت‌های توزیع برق منجر به کاهش عمر لوازم برقی خانه ها نیز می شود که خوشبختانه برای رفع چنین مشکلاتی کارهای بزرگی در وازرت نیرو شروع شده است و در آینده نزدیک شاهد نتایج خوب آن خواهیم بود.

وی گفت: یکی از راهکار‌های کاهش سرقت و جلوگیری از آسیب به مشترکان، تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار است که خوشبختانه ۸۵ درصد از شبکه های شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تبدیل به کابل خودنگهدار شده‌اند و امید‌ است به زودی شاهد پایان این پروژه بزرگ و جهادی باشیم.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه توزیع برق استان زنجان نیز در آیین آغاز این رزمایش کاهش میزان سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق سطح استان را دستآوردی مهم برای مجموعه دانست و گفت: این رزمایش با حضور۲۰ اکیپ عملیاتی و اجرایی به تعداد ۵۰ نفراز امورهای برق  اشراق، فرهنگ و گلشهر شهر زنجان و مدیریت توزیع برق شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان،طارم و ایجرود و با رمز “یارسول الله (ص)”به مناسبت آغاز هفته وحدت آغاز شد.

مرتضی محمدی گفت: در کنار اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های مستمر نیروی انتظامی از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده خاموشی های بدون برنامه با سامانه ۱۲۱ فوریتهای برق و مشاهده سارقان شبکه‌های برق بلافاصله با شماره ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند و موارد را اطلاع دهند.

گفتنی است آیین آغازین این رزمایش با ارتباط زنده اکیپ‌های عملیاتی و حضور وبیناری با دفتر حراست شرکت توانیر برگزار شد.

Share this post