تحقق شعار سال نیازمند همدلی و دوری از نگاه قهری است

تحقق شعار سال نیازمند همدلی و دوری از نگاه قهری است

آوای میهن نیوز- رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: تحقق شعار سال مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” نیازمند همدلی و تسهیل گری و دوری از نگاه قهری است.

 مهدی عبدیان  در نشست کارگاه آموزشی رفع تهدات ارزی که با حضور مدیران کل سازمان تعزیرات حکومتی کشور همراه بود،‌ اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند آن است که بخشی نگر نباشیم و فلان دستگاه دولتی و خصوصی را از یکدیگر جدا نبینیم تا همه در کنار یکدیگر کشتی اقتصاد را با سرعت به جلو ببریم.

وی اضافه کرد: اگر سرمایه یک کارخانه قفل شود، سرمایه کشور قفل شده و این سرمایه باید هرچه سریع تر به چرخه تولید و رونق بازگردد، بنابراین تسهیل گری در فضای اقتصاد امری ضروری است و می‌تواند شعار سال را به بهترین شکل ممکن عملیاتی و اجرایی سازد.

عبدیان تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که امروز به تعامل و همکاری نیاز دارد، ایجاد کمک های ویژه‌ در راستای تسهیل قوانین و مقررات است، چراکه بیش از ۸۰ درصد مشکلات قضایی برای واحدهای تولیدی به دلیل مسایل اقتصادی و شرایط تحریمی ایجاد شده و هرگز این طور نبوده که یک فعال اقتصادی بخواهد مشکلی ایجاد کند.

این مسوول با بیان اینکه شنیدن دغدغه ها بسیار مهم است و همه باید در رفع آن به هم کمک کنیم،‌ ادامه داد: قزوین یکی از استان‌های پر ظرفیت کشور در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی به حساب می‌آید و اگر نگاهمان تعاملی باشد،‌ اتفاقات بسیار خوبی در آن رقم می خورد.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: ما استان زرخیزی هستیم و به لحاظ درآمدی اگر صنایع ملی و پتروشیمی کشور را کنار بگذاریم، جزو سه استان برتر کشور خواهیم بود.

عبدیان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان قزوین صورت گرفت و اگر بخواهیم آمار صادرات از مرزها را نیز به آن اضافه کنیم، این رقم به مراتب افزایش خواهد یافت.

رییس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: ۵۰ درصد کالاهای کشور مثل شوینده‌ها، کاشی و سرامیک،‌ محصولات هیدروکربنی و روغن و در حوزه کشاورزی مثل کشمش و زیتون در استان قزوین تولید می‌شود که نشان از ظرفیت عظیم این استان زرخیز است.

رییس اتاق بازرگانی قزوین:‌ تحقق شعار سال نیازمند همدلی و دوری از نگاه قهری است

 

Share this post