۱۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در حال پرداخت است

 ۱۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در حال پرداخت است

میهن نیوز-مهران حبیبی/
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شد  و در سال جاری  با افزایش سه برابری اعطای این تسهیلات  به ۱۲ هزار فقره رسید.

 رضا خواجه ای  در نشست با خبرنگاران استان زنجان که به مناسبت روز روستا برگزار شد  افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون هشت هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی روستایی عقد قرارداد شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
خواجه ای یادآور شد: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و با دوران مشارکت سه ساله اعطا می شود.
وی اظهار داشت: با اعطای این تسهیلات، میزان مقاوم سازی واحدهای روستایی استان به ۶۹ درصد می رسد که تحولی مهم در این بخش محسوب می شود.
وی در ادامه گفت:با توجه به قانونی که به بنیاد مسکن ابلاغ شده  باید طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اتمام برسد که در این راستا  استان زنجان دارای ۹۰۴ روستا می باشد که عملا طرح هادی ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن تهیه وبه اتمام رسیده و می شود گفت ۱۰۰درصد روستاهای استان دارای طرح هادی می باشند.
خواجه ای افزود: برای حدود ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار که نیاز به تهییه طرح هادی دارند نیز اقدام شده است.
این مسوول تصریح کرد:با توجه به اینکه افق طرح هادی ها ۱۰ سال یکبار است تا کنون در۴۶۰ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده است.
ودر در سال گذشته بازنگری طرح هادی ۱۴۰ روستا نیز انجام شد .
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به اینکه  به روستاهای نیازمند بازنگری طرح هادی هر سال اضافه می شود،  در هر سال حدود ۱۲۰ روستا  نیازمند بازنگری طرح هادی روستایی است که در سال گذشته چیزی حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شد   و توانستیم قدم موثری  در خصوص رفع مشکل روستائیان برداریم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴٫۵ درصد اجرای طرح هادی در درروستاهای استان انجام شده است افزود: ۱۰۰درصد اعتبارات پیش بینی شده ملی و استانی طرح هادی جذب شد.
خواجه ای در ادامه به آسفالت ریزی در روستاها اشاره کرد و افزود :در سال جاری با توجه به اختصاص قیر رایگان، انقلابی در آسفالت روستایی اتفاق افتاد و سهمیه ای که داشتیم کمتر از ۵۰میلیارد تومان بود که با پی گیری های صورت گرفته توانستیم ۸۲ میلیارد تومان جذب ودر روستاها توزیع نماییم.
این مسوول گفت: برای آسفالت ریزی ۱۸۳ روستا در سال جاری برنامه‌ریزی شده و برای سال آینده نیز با تعامل و هماهنگی‌هایی که انجام شده انشالله این عدد به ۲۰۰ روستا  خواهد رسید.
وی در مورد صدور سند مالکیت نیز گفت: برای  ۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاها سند مالکیت صادر شده که  جا دارد تقدیر و تشکر ویژه‌ای از اداره ثبت اسناد داشته باشم.
خواجه ای ادامه داد: بنیاد مسکن استان در ۴ سال متوالی رتبه برتر کشوری را در بحث صدور سند مالکیت  کسب کرد.
این مسوول با اشاره به اینکه در خصوص صدور سند مالکیت ، زنجان دو برابر نرم کشوری سند صادر کرده ادامه داد:  در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر هم برای ۱۰ هزار واحد  صدور سند مالکیت انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی بیان کرد.
خواجه‌ ای با اشاره به قرارگیری ۱۵۳ روستای استان زنجان روی گسل زلزله‌ افزود: تا کنون در این روستاها ۱۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده‌اند و برای تحقق اهداف نقش بانک ها کلیدی است و اگر همکاری به موقع نباشد نمی‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره‌ کرد و گفت : هم اکنون یک‌ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن استان در دست اجراست.
خواجه ای تصریح کرد: ۲۲۷ واحد مسکونی در قالب شهری و محرومین در دست اجرا و یک هزار و ۳۴۳ واحد مسکونی در دست اقدام است

Share this post