رزمایش گردان های الی بیت المقدس در زنجان برگزار می شود

رزمایش گردان های الی بیت المقدس در زنجان برگزار می شود

میهن نیوز:فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت:رزمایش گردان‌های الی بیت المقدس در نقاط مختلف استان با مرکزیت شهرستان زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی میهن نیوز ، سردار جهانبخش کرمی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه برگزار شد افزود: برگزاری رزمایش گردان‌های الی بیت المقدس در راستای آمادگی نیروها در دو روز بیست و نهم شهریور ماه آغاز می شود و با حضور یکی از فرماندهان رده بالای نیروهای مسلح روز جمعه سی ام به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بخشی از این رزمایش در شهرستان‌ها اجرا می‌شود که ۶ نوع عملیات نظامی و یک عملیات امداد نجات با حضور  

ده هزار نفر بسیجی اجرا خواهد شد

این مسوول نظامی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از ۶ هزار برنامه توسط پایگاه‌ها،حوزه‌های مقاومت و کانون‌های بسیج و اقشار مختلف برگزار خواهد شد افزود: رژه نیروهای مسلح، رزمایش تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس، برگزاری همایش ها و جلسات تبیینی، راهپیمایی خانوادگی و عطر افشانی مزار شهدا از جمله این برنامه هاست.

به گفته این مسوول نظامی یکی از ماموریت‌های بسیج آمادگی‌های دفاعی و امنیتی در مقابل تهدیدات دشمن است. 

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به دوران ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد:حماسه ایثار و فداکاری، مجاهدت، جانبازی عزت، غیرت و شجاعت ملت ایران در ۸سال دفاع مقدس دشمن را مایوس و قبول به شکست کرد، لذا به همین دلیل این ایام و هشت سال دفاع مقدس باید گرامی داشته شود.

وی سپس به زمینه ها و علل وقوع جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: وقوع این جنگ ارتباط تنگاتنگی با انقلاب اسلامی و شعار “نه شرقی نه غربی” داشت که منافع استکبار را تحت تاثیر قرار داده بود.

 سردار کرمی ادامه داد:آمریکایی‌هاو صهیونیست‌ها، عوامل داخلی، ضد انقلاب و منافقین را سازماندهی و مجهز کردند تا در اقصی نقاط مختلف کشور ناامنی ایجاد کنند که در این راستا در بحث ترور ها کشور ما بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که از جمله آن شهید بهشتی بود که با اقتدار واز خودگذشتگی اقشار مختلف مردم همه فتنه‌ها را خنثی شد.

وی یاد آور شد: بعد از تشکیل نهاد مقدس بسیج با تدبیر و تصمیم امام راحل، مردم در قالب پایگاه‌های مقاومت برای ایجاد امنیت پایدار به نیروهای مسلح کمک کردند و شاهدیم که تا کنون هم موفق هستند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند که با اقدام نظامی، جمهوری اسلامی را از بین ببرند و کشور قدرتمند ایران اسلامی را به چند کشور تجزیه کنند و سپس بر ایران تسلط داشته باشند ،آنها صدام را در عراق با یک کودتای بدون خونریزی روی کار آورده، تجهیز و حمایت کردند و به او ابلاغ شد که جنگ را علیه ایران آغاز کند.

 این مسوول افزود:بنا به روایت عراقی‌ها صدام بیش از ۲ میلیون نفر از مردم عراق را به خاک و خون کشید و هزار کیلومتر مربع ازسرزمین ما را اشغال کرد،البته با پشتیبانی جهانی ،حتی کشورهای منطقه به جز سوریه و تا حدودی لیبی اکثر کشورها از آن حمایت می‌کردند که مبادا انقلاب به کشورهای اسلامی صادر شود.

 وی با اشاره به اینکه با آغاز جنگ تحمیلی ،ارتش قهرمان، سپاه و بسیج و بقیه نیروهای مسلح به ویژه مردم عزیز وارد دفاع مقدس شدند افزود: ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس صحنه‌های زیبای پر از حماسه عزت،غیرت، شجاعت مجاهدت را در تاریخ به نمایش گذاشتند.

سردار کرمی تصریح کرد: ارتش همواره در تشکیل یگان های سپاه، تیپ‌ها و لشکرها و ورود بسیج به صحنه دفاع مقدس بسیار تلاش کرد که جای قدردانی دارد ودر موضوعات مختلف ارتش و سپاه در میدان نبرد باهم بودند از جمله در عملیات فتح المبین، عملیات ثامن الائمه و بیت المقدس دوش به دوش هم با دشمن می‌جنگیدند و حماسه می‌آفریدند.

وی تصریح کرد:به برکت خون شهدا و به برکت مجاهدت همه رزمندگان ارتشی، سپاهی، نیروهای انتظامی ،بسیج مردمی و رهبری امامین، انقلاب جمهوری اسلامی در اوج عزت ودر اوج اقتدار و قدرت می‌درخشد.

وی ادامه داد: با تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری، امروز نیروها گوش به فرمان ولایت در اوج آمادگی هستند. ودر صحنه‌های مختلف و عرصه‌های مختلف به مردم خدمت می کنند لذا عزت و افتخار سپاه بسیجی است .

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یاد آور شد: امروز شاهدیم وقتی آمریکا و رژیم کودک کش وقتی در عرصه جنگ با ایران موفق نمی شوند، تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها آغاز می شود که در این زمینه با جنگ وفریب کاری عراق و افغانستان را اشغال کردند و همچنین موفق شدند حدود ۸۵ درصد کشور سوریه را اشغال کنند اما به برکت مجاهدت مدافعان حرم شکست خوردند وسپس جنگ را در یمن آغاز کردند که بازهم راه به جایی نخواهند برد.

سردار کرمی گفت: دشمن در مقابل جبهه مقاومت شکست خورده است و امروز به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی در اوج عزت، اقتدار و قدرت می درخشد.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *