زنجان در ایام اربعین ۳۵ موکب در عراق و ایران برپا میکند

زنجان در ایام اربعین ۳۵ موکب در عراق و ایران برپا میکند

 

میهن نیوز- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات زنجان در جلسه ستاد اربعین گفت:استان زنجان در ایام پیاده روی بزرگ اربعین ۳۵ موکب برپا میکند. 

ذبیح لله بابایی اظهار کرد: این استان برای پیاده روی اربعین در شهره های نجف، کربلا، سامرا و مرزهای مهران و مسیر همدان و بیجار موکب برپا میکند.

وی تعداد موکب های عراق را ۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: ۱۲موکب در نجف ، ۸موکب در کربلا،مسیر نجف به کربلا ۷مورد،سامرا یک مورد،پایانه مرزی مهران۳مورد،پایانه خسروی ۲مورد، که جمعا ۳۵ موکب در کشور ایران و عراق مستقر خواهند شد. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات زنجان با اشاره به اینکه دو موکب نیز داخل استان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: یک موکب در خروجی شهر زرین آباد ایجرود و یکی هم در خروجی بزینه رود خدابنده استقرار خواهد یافت.

وی در مورد اقلام مورد نیاز و در اختیار موکبهای اربعین عنوان کرد: تأسیسات زیربنایی، چادر، وسایل آشپزخانه، آب و مواد اولیه برای تهیه غذا همراه موکبها خواهد بود.

 به گفته بابایی موکبها با غذا، شربت، چایی پذیرای زائران خواهند بود.

بازسازی عتبات عالیات زنجان با تاکید بر اینکه از اعتبارات دولتی استفاده نمیشود و اجازه این کار را نداریم، تصریح کرد: اما حمایتهایی از طرف مسئولان و ارگانها انجام میشود.

وی افزود: هلال احمر در حوزه امدادرسانی فعالیت هایی را بر عهده دارد، تبلیغات اسلامی کارهای فرهنگی را انجام میدهد، اوقاف موکبی میزند و شهرداری موکب ها را حمایت میکند.

وی با انتقاد از اینکه مشکلاتی در خصوص ثبت موکب داران در سامانه وجود دارد افزود: امسال ثبت موکب علی رغم اینکه ثبت موکب قانونی شده اما مراحل ثبت بسیار سخت شده است که باید ۱۷مرحله راطی کنند تا یک موکب را ثبت نمایند

Share this post