متلاشی‌شدن ۴۵ باند سرقت در ۶ ماهه نخست سال جاری

متلاشی‌شدن ۴۵ باند سرقت در ۶ ماهه نخست سال جاری

میهن نیوز-رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در نشست خبری که به مناسبت هفته انتظامی برگزار شد به متلاشی‌شدن ۴۵ باند سرقت در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: ۳۰ درصد از کشفیات منجر به استرداد اموال می‌شود و در این میان فاصله بین وقوع جرم و کشف هم کاهش قابل‌ملاحظه‌ای یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی میهن نیوز،سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو سپس از دستگیری ۱۶۰ محکوم متواری خبر داد و افزود: در این راستا باتوجه‌ به سابقه‌دار بودن اغلب سارقان مرکز پایش الکترونیکی سارقان سابقه‌دار راه‌اندازی شده است.
به گفته وی سرقت جزو سه دغدغه و اولویت مردم و پلیس به شمار می روند
آدینه لو در ادامه اظهار کرد: در این راستا پلیس اولویت کار خود را مقابله با سرقت با چهار راهکار پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و ترمیم قرار داده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان همچنین به کشف و استرداد ۵۵۰ دستگاه وسائط نقلیه به مال‌باختگان در ۶ ماه نخست سال اشاره و تصریح کرد: نسبت کشف سرقت‌های بزرگ در این بازه زمانی ۷۵ درصد بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود کاهش یک درصد سرقت خرد، نسبت کشف ۶۱ درصد افزایش‌یافته است و عمده سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، بنابراین اگر طرح جمع‌آوری این معتادان منجر به اشتغال شود، در کاهش جرم موثر خواهد بود.
آدینه‌لو سرقت از مزارع و باغات، ساختمان‌های نیمه‌کاره و قطعات خودرو را دارای بیشترین فراوانی عنوان کرد و گفت: در این راستا اغلب دستگیری‌ها مربوط به افراد سابقه‌دار و معتاد و در رنج سنی ۱۸ تا ۲۸ سال است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان به تشکیل ۲ هزار فقره پرونده کلاهبرداری با ۳ هزار میلیارد ریال گردش مالی از آغاز سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این باره ۴ هزار و ۵۰۰ حساب مسدود شده‌ و ۲۵ باند هم متلاشی شده است.
آدینه لو در پایان گفت: عمده پرونده‌های کلاهبرداری و جعل در خصوص خریدها، رسیدسازهای جعلی، خرید ملک و خرید خودرو می باشد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *