آسفالت ریزی معابر  خیابان‌های سطح شهر زنجان ادامه دارد

آسفالت ریزی معابر  خیابان‌های سطح شهر زنجان ادامه دارد

 

 میهن نیوز- گزارش اختصاصی /مهران حبیبی: تاریخ انتشار۱۴-۴-۱۴۰۳

این روزها شاهد آسفالت ریزی های متعددی در سطح شهر هستیم و گویی شهرداری زنجان  با ادامه نهضت آسفالت توانسته رضایت شهروندان را بدست آورد. آسفالت معابر اصلی و فرعی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان شهر زنجان و مراجعین به شهرداری ها در این شهرستان است. این روزها عملیات آسفالت معابر و خیابانهای شهرزنجان با رعایت اصول فنی و زیرسازی های لازم با کیفیت مطلوب در حال انجام است و روان سازی تردد شهروندان ، ارتقاء کیفی ، بهسازی معابر ، مناسب سازی محیط و منظر شهری در این اقدام مدنظر مدیریت شهری قرار دارد . انجام فعالیت های عمرانی شهرداری زنجان از جمله آسفالت معابر باعث رضایت مندی شهروندان زنجانی شده است . رضایت شهروندی ، احساس رضایتی است که شهروندان پس از استفاده از کالا یا در انجام خدمت ایجاد می شود و چنانچه این رضایت حاصل شود موجب شکل گیری سرمایه اجتماعی در محله ها و کانون های شهرها می شود ، سرمایه ای که موتور محرکه مشارکت اجتماعی شهروندان خواهد بود و نظام مدیریت در کل ایران را متحول خواهد کرد .

در همین راستا شهردار زنجان با اشاره به اینکه آسفالت ریزی معابر و خیابان‌های سطح شهر همچنان ادامه دارد تاکید کرد: تاکنون ۲۷ هزار تن  آسفالت ریزی  در معابر سطح شهر  و خیابان‌ها انجام شده که از این میزان ۲۳ هزار تن آسفالت توسط کارخانه‌های آسفالت شهرداری تولید و ۴هزار تن نیز توسط پیمانکار تولید شده است.

دکتر علیرضا فیروزفر در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر زنجان افزود:آسفالت ریزی معابر و خیابان‌های سطح شهر  نسبت به سال گذشته پیشرفت چند برابری داشته است که از جمله آن می‌توان به آسفالت ریزی بولوار غواصان دریادل از میدان بسیج تا میدان هنرستان و همچنین خیابان خرمشهر تا میدان هنرستان و تقاطع شیلات اشاره کرد.

وی آسفالت ریزی لایه اول خیابان صدر جهان و خیابان سعدی جنوبی را از دیگر اقدامات شهرداری در مدت زمان کوتاه اعلام و تصریح کرد:با توجه به اینکه باید یک مدت از آسفالت ریزی لایه اول بگذرد منتظریم تا لایه نهایی را در این دو منطقه اجرا کنیم.

شهردار مرکز استان در ادامه با اشاره به اینکه آسفالت خیابان پشت استانداری از وضعیت مناسبی برخوردار نبود یادآور شد: این خیابان نیز آسفالت ریزی شد و همچنین خیابان پشت جهاد دانشگاهی نیز در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون در حال اجرای لایه دوم آسفالت ریزی در آن منطقه هستیم.

دکتر فیروزفر در ادامه گفت: آسفالت ریزی معابر کوی ثمین و کوی خرداد نیز انجام شد و همچنین بولوار ولایت نیز که از درخواست‌های شهروندان آن منطقه بود هم آسفالت ریزی شد.

 این مسئول شهری در ادامه به وضعیت آسفالت ریزی در مرکز شهر نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه معبر کانالی که در کنار هتل پارک وجود داشت، حدوداً ۳۰ تا ۴۰ سال به صورت خاکی مانده بود که طی بازدیدی به این نتیجه رسیدیم که  آسفالت ریزی شود و انجام شد.

وی آسفالت ریزی خیابان موسوی در اسلام آباد،اسفالت ریزی خیابان شهید رستمخانی مابین بعثت و جاوید و همچنین بازگشایی این مسیر و آسفالت ریزی دو لایه این مسیر را از دیگر اقدامات شهرداری زنجان برشمرد.

به گفته دکتر فیروزفر تمامی معابر جدیدی که آسفالت ریزی می‌شود تماماً دو لایه بوده و زیرسازی مجدد در آنها انجام می‌شود.

شهردار زنجان سپس با اشاره به اینکه آسفالت ریزی محور شهید یگانه فرد و قسمت جنوبی سازمان فرهنگی شهرداری کارخانه کبریت در سال گذشته آسفالت ریزی شد تاکید کرد: امسال نیز آسفالت ریزی خیابان انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد که به صورت دو لایه انجام خواهد شد ‌.

این مسئول شهری در ادامه به تخریب‌های در سطح شهر اشاره کرد و گفت:  باتوجه به اینکه برای بازگشایی‌ها نیاز به خرید برخی از خانه‌ها در سطح شهر داشتیم امسال تعداد بازگشایی‌ها در نوع خودش بی‌نظیر خواهد بود، اما به دلیل پراکندگی آن در سطح شهر شاید زیاد به چشم نیاید که در یک جمع‌بندی کلی گزارش آن را منتشر خواهیم کرد.

شهردار زنجان ادامه داد آسفالت ریزی لاین اصلی رفت و برگشت خیابان ایثار و عملیات عمرانی در خصوص آبگرفتگی آن منطقه نیز از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت کوتاه است.

وی تصریح کرد: آسفالت ریزی خیابان اصلی نیک سازان و بولوار حد فاصل میدان ولیعصر به سمت شرق که هر دو لاین رفت و برگشت نیز آسفالت ریزی شد.

دکتر فیروزفر در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه احداث فیبر نوری در سطح شهر اشاره کرد و افزود: از آنجایی که شهر زنجان نیاز به زیرساخت‌های قوی در حوزه اینترنت و فیبر نوری دارد و همچنین شهر برای برای رسیدن به زیرساخت‌های شهر الکترونیک و شهر هوشمند همگام با شهرهای دیگر مقرر شد با شرکت آسیاتک قراردادی منعقد گردد که در این قرارداد مقرر شد تمامی مسائل از جمله حفاری و ترمیم صفر تا صد این پروژه بر عهده پیمانکارباشد اما در این مدت مجبور شدیم به دلیل عدم همکاری پیمانکار پروژه را تعطیل نماییم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  در صورت تعطیلی پروژه، فصل کاری را از دست می‌دادیم و ادامه کاردر فصل  غیر کاری  مشکلاتی برای شهروندان به وجود می آورد و آسفالت ریزی  هم در فصل زمستان امکان پذیر نبود با برگزاری جلساتی با پیمانکار و تذکراتی که داده شد  مقرر گردید تا استانداردهای حفاری نیز رعایت گردد.

دکتر فیروزفر گفت:  همواره تاکید شده که شهر به تمیزی و نظافت بیش از همه چیز نیاز دارد لذا انتظار می‌رود که شرکت آسیاتک با دقت بیشتری به این موضوع بپردازد.

 

 

Share this post