انتقال فرهنگ عزاداری و پیام عاشورا مهم ترین هدف آفرین واره «راوی عشق» است

انتقال فرهنگ عزاداری و پیام عاشورا مهم ترین هدف آفرین واره «راوی عشق» است

میهن نیوز-دبیر اجرایی دومین آفرین واره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق»گفت: انتقال فرهنگ عزاداری و پیام عاشورا مهم ترین هدف آفرین واره «راوی عشق» است.

فرزاد ولی مقدم در خصوص اهداف برگزاری این رویداد عظیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین آفرین واره عکس راوی عشق در سال گذشته به صورت ملی برگزار شد که مورد استقبال خوبی از سوی عکاسان کشور قرار گرفت.

ای مسوول آفرین واره گفت: از طرفی با توجه به اینکه فرهنگ عاشورایی و غنای عزاداری های ماه محرم در زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی و دو مراسم مهم یوم العباس(ع) و یوم الزینب (س) و تعزیه های متعددی که درنقاط مختلف استان به اجرا در می آید، مغفول مانده و آنگونه که شایسته است معرفی و شناسانده نشده است، در سال جاری پیشنهاد برگزاری این آفرین واره را به صورت بین المللی به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان دادیم که مورد استقبال اداره کل قرار گرفت . 

وی افزود: در همین راستا شورای سیاستگذاری این آفرین واره تشکیل شد و ارگان ها و سازمان ها و موسسات مختلف اعلام همکاری کردند. 

دبیر اجرایی دومین آفرین واره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» با اشاره به اثربخشی و دسترسی پذیری فیلم و عکس در دنیای امروز گفت: ما معتقدیم یک فریم عکس می تواند به اندازه هزار نفر صحبت کند و با این احتساب، این آفرین واره با هدف معرفی و انتقال فرهنگ و رسم عزاداری ایام ماه محرم در زنجان و به تبع آن انتقال فرهنگ و پیام عاشورا در قالب فیلم و عکس برگزار می شود.

Share this post