۵۵ درصد از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند

۵۵ درصد از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند

میهن نیوز- مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:۶۱۱ هزار نفر یعنی ۵۵ درصد از جمعیت این استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند وتعداد مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان نیز ۵۵۹ مرکز به‌اضافه ۸۴ مرکز سطح یک است.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی میهن نیوز،دکتر سعید کرمی زنجانی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد:۶۲ درصد از جمعیت تحت پوشش این بیمه عضو صندوق روستایی، ۲۲درصد عضو صندوق سلامت همگانی، ۱۱ درصد عضو صندوق کارمندی و ۵ درصد هم عضو صندوق سایر اقشار می باشند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ هزار عملیات بیمه‌گری این سازمان در استان انجام شده است گفت: روزانه به طور میانگین بیش از ۶ هزار نسخه سرپایی و حدود ۳۰۰ مراجعه بستری موقت بیمه سلامت در بیمارستان‌های استان  به ثبت می رسد.
وی ادامه داد: باتوجه‌ به الکترونیکی شدن ارسال اسناد پزشکی، امور تسهیل شده و اسناد ماهانه رسیدگی شده توسط کارکنان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.
این مسوول همچنین، هزینه‌های ماهانه اسناد پزشکی این اداره کل را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی سپس با تشریح برنامه‌های هفته سلامت در این هفته تصریح کرد: هر کدام از روزهای این هفته با یک عنوان نام‌گذاری شده است که بنا به ضرورت برنامه‌های مقتضی در آن روز اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش دارویی، خدماتی از جمله تشکیل پرونده‌های دارویی ارائه می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵ کارشناس در بیمارستان‌های طرف قرارداد مشغول به کار هستند و از سال ۱۴۰۰ نیز پاسخگویی برخط به سوالات مراکز طرف قرارداد برقرار شده است.
کرمی زنجانی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۸ زوج نابارور از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان شناسایی و در سامانه بیمه سلامت نشاندار شده اند، افزود :۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری زوج ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان  تصریح کرد: در این راستا نسبت به ادامه خدمت به بیماران مجهول‌الهویه و زندانیان اقدام شده است و همچنین نظارت بر فعالیت ۲۸ دفتر پیشخوان ارائه‌کننده خدمات انجام می‌شود.
وی مبلغ هزینه‌کرد در صندوق بیماران صعب‌العلاج را ۴۱ میلیارد تومان در نتیجه شناسایی بیماران برای بهره‌مندی از مزایای این صندوق اعلام کرد و گفت: باتوجه‌به اطلاعات احصا شده و رصد داشبوردها در مورد سقف‌های پیش‌بینی شده برای ویزیت بیماران در دریافت برخی از خدمات و مشکلات مردم، این سقف برداشته شده است.
این مسوول بیمه ای تصریح کرد:افزایش بیماران نشان دار شده در بیماریهای خاص و صعب العلاج به بالغ بر ۱۴۰۰۰ نفر می رسد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به انعقاد قرارداد با ۲۴ مرکز ترک اعتیاد سرپایی برای حمایت اشاره کرد و افزود: در این راستا ۴۰۰ میلیون تومان به‌صورت ماهانه پرداخت به این مراکز انجام می‌شود.
کرمی زنجانی با بیان اینکه اداره ارزشیابی نظارت‌ها را به‌صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌دهد، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۰ مورد بازدید از مراکز ارائه خدمت انجام شده است.
می‌شود.
وی با بیان اینکه سقف تشویقی بیمه سلامت برای اهداکنندگان کلیه افزایش یافته است، گفت: خدمات بستری این بیمه برای سه دهک اول به صورت رایگان ارائه می‌شود و سهم سازمان در هزینه‌های سرپایی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و روستاییان نیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بستری استفاده کنند.
این مسوول با بیان اینکه هزینه‌های درمان ترک اعتیاد نیز تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۲۴ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال و طرف قرارداد بیمه سلامت استان است
وی به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی – دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر این طرح در بیمارستان های ارتش، امام حسین(ع) و امید ابهر عملیاتی نمی شود به دلیل آنکه این مراکز دولتی – دانشگاهی نیستند.
این مسوول یادآور شد: این موضوع باید برای عموم مردم اطلاع رسانی شود چون بیمه شدگان اطلاعات درستی ندارند و همه مراکز را دولتی تصور می کنند.

روزانه ۶ هزار نسخه سرپایی بیمه سلامت در بیمارستان‌های زنجان ثبت می‌شود
این مسوول با بیان اینکه هزینه‌های درمان ترک اعتیاد نیز تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۲۴ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال و طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.
وی با بیان اینکه سقف تشویقی بیمه سلامت برای اهداکنندگان کلیه افزایش یافته است، گفت: خدمات بستری این بیمه برای سه دهک اول به صورت رایگان ارائه می‌شود و سهم سازمان در هزینه‌های سرپایی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و روستاییان نیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بستری استفاده کنند
وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۳ درصد جمعیت صندوق اداره کل را بیمه شدگان سلامت همگانی، ۱۱ درصد را کارمندان و پنج درصد را نیز سایر اقشار تشکیل می‌دهند.

کرمی زنجانی در پاسخ به سوال خبرنگار میهن نیوز گفت:خدمات بیمه ای تنها به اتباع خارجی که مجوز از وزارت خارجه داشته باشند ارائه می گردد که در استان این خدمات را ۱۵نفر با واریز هزینه دریافت می نمایند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *